
Flyerontwerp in opdracht van de Appelvink
Wat is content creatie?
Het maken van informatie voor een bepaalde doelgroep, voor een of meerdere van je communicatiekanalen. Veel wijzer zijn we nog niet. Want die informatie kan heel wat vormen aannemen. Een artikel, een interview, een foto, een video, een illustratie, een infographic, ... Als je het breder bekijkt dan digitale content kan het bijvoorbeeld ook een flyer of brochure zijn.
Content kan dus vanalles zijn. Bovendien kunnen deze voorbeelden verschillende vormen aannemen, afhankelijk van het kanaal. Een uitgebreider interview op je website, kan je op je sociale media bijvoorbeeld in de kijker zetten met één uitgelichte quote en een portretfoto. Een video in een Instagram verhaal heeft een ander formaat en andere lengte dan een video op je website.
Het is dus belangrijk dat je je communicatiekanalen niet los van elkaar ziet, zodat je zoveel mogelijk potentieel benut van de content die je maakt. En daarom…
Eerst denken. Dan creëren.
Content creatie is een middel, geen doel op zich. Als je doel niet duidelijk is, dan zal je boodschap dat ook niet zijn.
Content creëren is meer dan beelden maken en ze online plaatsen. Het is nadenken over wat je met je beelden wil doen en ze maken in functie van je gebruik. Het is ook potentiële content zien in beelden die je al in je beeldbank hebt. Het is de juiste woorden bij die beelden plaatsen. Het is denken in verschillende vormen, formaten, kanalen. Op basis van een communicatiestrategie.

Videocampagne voor project PERSpectief met oog op gebruik voor meerdere kanalen.
Mijn sterkte
Mijn sterkte ligt vooral bij beeld en woord. En die samenvoegen tot een heldere boodschap.
• Allround fotografie
• Video in meerdere formaten
• Schrijven van interviews en artikels voor verschillende platformen.
• Vakjargon en onheldere taal genadeloos, doch vriendelijk, uit je teksten halen en de taal van je doelgroep doen bovendrijven.
• Strategisch meedenken en communicatie-advies.
• Lay-out op basis van je huisstijl.
• Video in meerdere formaten
• Schrijven van interviews en artikels voor verschillende platformen.
• Vakjargon en onheldere taal genadeloos, doch vriendelijk, uit je teksten halen en de taal van je doelgroep doen bovendrijven.
• Strategisch meedenken en communicatie-advies.
• Lay-out op basis van je huisstijl.
Niet mijn sterkte
Sommige zaken laat ik liever aan een ander over. Zodat jij het juiste resultaat hebt en ik de juiste energie kan geven. Ik kan wel samen met jou bekijken of ik iemand kan aanspreken om deze onderdelen voor je uit te werken.
• Content voor TikTok (zo hip ben ik nu ook niet).
• Je socials of communicatie volledig overnemen.
•‘Snelle’ smartphonevideo.
• Ontwerp van logo en huisstijl.
• Je socials of communicatie volledig overnemen.
•‘Snelle’ smartphonevideo.
• Ontwerp van logo en huisstijl.
Samen een contente mix zoeken?